Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Když v roce 2005 vydali BETWEEN THE BURIED AND ME svoji desku „Alaska“, na které do té doby neslýchaným způsobem zkombinovali různé styly, stali se středem pozornosti na metalové scéně. Kdyby AMIA VENERA LANDSCAPE nebyli zrovna Italové, měli za zády kvalitního vydavatele a silnou promotion, a vydali „The Long Procession“ před zmíněným rokem 2005, mohli být dnes stejně známí jako BETWEEN THE BURIED AND ME.
Bohužel, vývoj světa, i toho hudebního, jako by se neustále zrychloval, a tak to, co by posluchače před pár lety posadilo na zadek, se dnes může jevit jako „ohraná písnička“. Nicméně tím nechci říct, že AMIA VENERA LANDSCAPE nahráli cosi běžného, spíš naopak, představuji vám desku, která hýří nebývalou záplavou hudební pestrosti, rozprostírá se do všemožných koutů metal, hardcoreových a rockových dimenzí a to vše s příjemnou nenásilností a nenuceností.
Pokud bychom vytrhli jednotlivé pasáže z celku, získali bychom jen „běžný“ standard. Tu post-hardcore, jinde metal, prog, nebo typický současný post-rock. Jenže sílou „The Long Procession“ je bravurní skloubení všech stylů do jednoho fungujícího celku, poslech se pak stává přirozeným proplouváním koncepčně uspořádanou symfonií, ve které vám nepřipadne nepatřičné, když se v podstatě post-rocková a post-hardcoreová skladba „Marasm“ zlomí do divoké, takřka mathcoreové pasáže, aby ve výsledku končila v atmosféricky působící metalové instrumentaci.
Pánové berou odkud mohou, tyto inspirace ale využívají s nebývalou suverenitou a nesnaží se je kamsi schovávat. Nestydatost, s jakou předvádějí vlastní kreace na témata prezentovaná již dříve někým jiným, ukazuje na sebevědomí, které evidentně pramení z faktu, že prostě ví, co zahrát a hlavně, jak to zahrát. Tím se dostáváme k asi nejhlavnějšímu aspektu desky. K bravurnímu provedení. Ať už se posluchač nachází v jakékoli stylové pasáži, vždy slyší perfektní výkon a velmi propracované aranže. I ty nejkrkolomnější postupy a změny působí přirozeně. A tak je úplně jedno, jestli vám to občas připomene CONVERGE, NEUROSIS, CULT OF LUNA, EXPLOSIONS IN THE SKY, MESHUGGAH, OPETH, zmíněné BETWEEN THE BURIED AND ME nebo cokoli jiného.
Častou slabinou podobných skupin bývá zpěv, buď svou jednostranností plně nekoresponduje s různorodostí materiálu nebo bývají vokální snahy o pestrost vykoupeny křečovitostí. AMIA VENERA LANDSCAPE jsou však i v této oblasti minimálně dobří. Výborný silový vokál komíhající někde mezi hardcoreovou uřvaností a metalovou razancí střídá přirozeně čistý i když občas poněkud vypjatý hlas. Fakt, že ve spojitosti s melodickým vokálem bývají Italové označováni i jako metalcoreová skupina, si dovolím zcela popřít. Jednak kvůli vlastnímu hudebnímu obsahu, který ve všech svých polohách zcela překračuje cokoli metalcoreového, tak i proto, že melodický vokál má mnohem blíže k progrockové přívětivosti než k afektovanosti většiny metalcoreových kapel.
AMIA VENERA LANDSCAPE bychom mohli vzít i jako východisko z krize pro ty posluchače, kteří jsou zklamáni současným přešlapováním skupin BETWEEN THE BURIED AND ME a OPETH. Ne, nejde tu o jejich napodobeninu, naopak, takhle nějak by zmíněné skupiny mohly znít, pokud by v okamžiku svého největšího úspěchu nesevřely půlky, nezalekly se, ale šly plnou parou dál do dalších dimenzí hudebního vesmíru, který zřejmě také nemá konce.
„The Long Procession“ je album s nebývalým rozsahem stylového záběru, od hardcore přes metal až k post-rocku. V jednotlivostech nic nového, ale jako celek velmi působivá deska, jejíž těžištěm je skutečnost, že AMIA VENERA LANDSCAPE svůj stylový guláš bravurně zvládají a všude jsou doma.
1. Empire
2. A New Aurora
3. My Hands Will Burn First
4. Ascending
5. Glances (Part I)
6. Glances (Part II)
7. Marasm
8. Nicholas
9. Infinite Sunset Of The Sleepless Man
10. The Traitors' March
Diskografie
The Long Procession (2010) Amia Venera Landscape (EP) (2009)
DALŠÍ INFORMACE
Vydáno: 2010 Vydavatel: vlastní náklad Stopáž: 1:06:13
Hodně netradiční černý kov, který do sebe přirozenou cestou nasává prvky mathmetalu a dalších progresivnějších stylů bez toho, aby uhnul v oddanosti kořenů. Po celou dobu instrumentálně zajímavé a emocionálně intenzivní.
Pokud jste přejedeni HAMMERFALL nebo jich stále nemáte dost, jsou tu TWINS CREW. Kdybych nikdy neslyšel nic podobného, asi bych to velebil. Má to šťávu, dynamiku a slušné refrény. Přestože je švédský power/heavy už dost vybraný rybník, tenhle kapr ujde.
Máte-li rádi naléhavý zpěv Cristera Olssona, procítěné severské riffové preludování a nevadí vám ani švédština, na novém albu EREB ALTOR si jistě najdete to své. Na žádné slavobrány to není, ale i poctivé bušení do kovadliny má kolikrát něco do sebe.
Pořád je všechno v pořádku a americká super grupa jede v kolejích poklidného progrocku. I tentokrát se najdou příjemná místa, celkově mám ale pocit, že docházejí silnější melodické nápady. Snad to bude jen takový ten oddech před něčím větším. Doufejme.
Pojďme si zase užít trochu pravého DM chrastění. MACERATION splňují žánrové atributy na potřebných 100% a doručují desku, ze které budou nadšeni zejména příznivci DISMEMBER nebo GRAVE (ale i BOLT THROWER). Zvuk je tučný, hluboký a deska nepostrádá tlak.
AC/DC war metalu a jejich nová deska. Výrazně podobná těm předchozím. Příznivci REVENGE dostanou klasicky zvrhlý a maximálně agresivní klepec. Tak jako vždycky. A tentokrát rovnou přes 40 minut. No, mě to stačilo dvakrát, potřetí do toho už asi nejdu.
Tak je to konečně venku! Pohrobci geniální tech/death entity SPAWN OF POSSESSION jsou zpět v centru dění. V kůži RETROMORPHOSIS působí robustněji a špinavěji, nicméně i tak je dokážete neomylně identifikovat hned po prvním riffu. Epické zmrtvýchvstání.